Apr 20, 2012

Kalau saja Dia tahu hati ini..Allahu Allah ..

Entah kenapa aku yang menangis bila tahu berita ini. Entah aku simpati padanya atau diri sendiri ? Ya Allah masih ada sedih kah yang bertamu dihati ? Kenapa perit hati nak terima semua ? Kenapa kaum kaum hawa ni tak sehebat Adam.....

Time aku kene, macam macam nasihat, kata semangat yang aku dengar. Biar sudah tuli telinga ini aku dengar, tapi aku masih tak kuat nak terima kenyataan yang aku buklan lagi sesiapa bagi dia. Entah selama mana lagi perlu aku tunggu. Dan hari ini, hari ini Allah sendiri yang ubatkan hati aku., Luka yang terhiris, semuanya kerana Allah. Dan itu jugalah harapan aku untuk sahabatku. Saat duka begini, kembalilah kita kepada Allah. Hanya denganNya hati tenang. Hanya denganNya tempat mengadu segala kelemahan ini. Dan kepadaNya untuk meminta segala petunjuk..doa..AllahuRabbi....Kau Maha Besar....

Dear cek Ah,

Saya doa awak sentiasa diberi kekuatan hati. Look forward dear, biar harini kita lihat semuanya berakhir, namun tak siapa tahu keajaiban Allah sayang. Jangan bersedih kerana semuanya berakhir tanpa sempurna seperti yang kita rancang. Ingatlah, jika ini ketentuanNya, maka ALLAH sedang merencanakan sesuatu yang lebih baik buat awak ;)

Jangan bersedih sayang, jika hari ini awak rasa membuang masa bersamanya, mengertilah awak telah miliki satu pengalaman hidup yang bermakna  dalam bercinta. Dari sini awak belajar berkorban. Dari sini awak belajar untuk memberi hati . Dari sini awak kenal duka. Dari sini awak tahu jatuh bangun dalam berkasih. Jangan pernah mengeluh kepada Allah, kenapa begini nasibmu sayang. Kamu insan yang bertuah.
Allah datangkan kamu kebahagian seluas alam sebelum ini, namun Allah tak lupa untuk turunkan dugaan padamu. Dalam beratusan ribu umatNya, sedarlah, Allah sedang meminta kamu berpaling padaNya sebentar..Allah sedang melihatmu, Allah mengujimu.

Awak, percayalah..inna ma'al usriyusra..."sesungguhnya, bersama kesusahan itu, ada kemudahan"



 Bersyukurlah apabila diuji dengan kesulitan kerana dengan kesulitan itu yg akan membuatkan jiwa kita  kuat, tabah  dan tanda Allah kasih kpd kita...
Pesan nabi buat umatnya “La tahzan innallah Maana”
 Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita!
“Dan Jangan kamu berputus asa dari Rahmat Allah. Sesungguhnya tidaklah berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir.” QS Yusuf (12) : 87

Ingat, kita wanita punya nilai yang sangat mahal !Jangan kita terus lemah tak berdaya untuk moves. take your steps dear, moves on. Even now you can be more strong without him ! You have everythings that he's don't !

people around you always prays the best for you...keep moving on !
don't ever let yourself trapped in past. Realized, that life has patiently waiting for you.
kau kaum yang istimewa, percaya suatu hari nanti, kau pasti jejak bahagia.
yang lepas biarkan berlalu, percaya qada' qadar dia bukan milik kita, dan belum tentu lagi kita takkan miliki dia, jangan taruh harapan padanya, namun letak doa mu kepada Allah. Kerana dia mendengar segala bisik kita, dan Allah pasti makbulkan doa hambaNya selagi halal dimatanya. 
Biar hari ini kita menangis ibarat hilang segala, agar kuat kelak dimasa depan. biar padu langkah itu 
nanti.

dan jangan sekali kita semat benci pada yang meninggalkan kita, malah menyesal dengan segala kenangan yang kita cipta bersamanya. kerana suatu hari nanti kenangan itu lah yang menguntumkan senyuman kita, dan kerana dia jugalah, kita pernah bahagia selama ini bukan.?
muhasabah diri, setiap pasangan ada lemahnya. ada silapnya. maka berusalah untuk lebih matang, baik dimasa nanti.

good luck cek Ah. weloveyou ;)
take a breath.
raised yr hand, and said ALHAMDULILLAH.
banyakkan berzikir.
ingat, recite, recite, recite, untuk mohon redhaNya, dan pujuk hatimu itu sayang :)

No comments: