Jul 10, 2012

Trend #CalonPasanganSayaMesti di twitter bikin tears ;'(

Salam :') Salam yang ikhlas. Kalau sayang saya jawab. Kalau tak sayang pun tolonglah jawab.

Okkay today #Trending at twitter #CalonPasanganSayaMesti bla bla bla bla.. Allahamdulillah.. masing masing punya impian yg tinggi nak calon macam gini macam gitu. aku ?
uhmmm aku tak tweet pon..
lah kenape ?
aku rasa lah... aku takda calon sampai bebila. ni yang aku rasa. Nape eh feeling ni strong sangat. 

#DearFutureHusband, *kalau ada*



------>dia cuma wanita biasa.
Bakal isterimu ni tidak sebaik isteri isteri Nabi.
Namun jika diberi peluang menjadi yang halal dalam hidupmu, telah ku berjanji dengan Allah, akanku menjagamu seperti mana aku menjaga AgamaNya.
Akan ku berusaha yang terbaik menjadi yang terpilih dalam hatimu.
Akan kujaga makan minum dan pakaimu. Zahir dan Batinmu.
Akan ku berusaha menjadi Ibu yang menyayangi anak anak kita. 
Akan ku pelihara mahligai cinta kita seperti setanggi syurga.
Susah senang bersamamu akan jadi sebahagian hidupku..
Hadirmu berikan ku sejuta makna.
Tulus hatimu membuka mataku,
tegar jiwamu menyangngi ku yg lemah ini menghapuskan raguku..
Aku bersyukur dan redha menerima siapa pun jodohku.
Subhanallah.......sesungguhnya Allah telah menulis nama bakal suamiku di Loh Mahfuz. 
Aku sabar menantinya YaAllah..
Namun ku punya pilihan hati..yang belum pasti. Jika dia telah kau ciptakan untukku, maka satukanlah hatiku dan hatinya dengan kasih sayangMu. Jika bukan, jauhkan lah dia dariku dengan kasih sayangMu jua yaAllah.....
semoga bunga bunga cinta indah bersemi diantara harap pinta padanYa, Tuhan tautkanlah cinta di hati, berpadu indah dalam DoaMu ;')


  

" Harini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia yang sempurna.. banyak yang perlu di korbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan.. sekali langkah  tersandung,rebah menyembah dan terasa sakitnya.. sekali langkah gagah, tersenyum..bersyukur, bahagia dan ceria..tetapi semua itu memerlukan pengorbanan..menuntut kesabaran dan airmata..selagi perinsip hidup berada di landasan yang betul, usah gusar pada ''anugerah illahi''.. anggaplah bila sesekali di duga dan di uji, itu hanya sekadar untuk mematangkan dan mengajar kita bangun untuk menjadi insan yang sempurna. insyaAllah.''





Tak pernah terlintas di benakku saat kita bertemu , ada perpisahan. 
Please Lely, jangan nangis lagi key :')
*kenape aku sedih gila tengok tweet org pasal jodoh*

4 comments:

Khairul Rahman said...

look forward, left behind~

lely shuhada said...

haha its just a symbolic. I am okkay at all :) life's go on !

nana said...

sabar .. ada hikmah di sebalik apa yang berlaku .. keep smile :)

lely shuhada said...

thanks nana :)