Aug 10, 2011

ess teler walah :py

uhuuuuu...lapo3...hauh3..hahaha..mesti korang da tak sabr nak bue kan..(konon je la...)
haipp!! tk gerak g dapor lagi ke? 
sat g lely balik nak golek2 depan tb dulu...thyen baru lah ngadap dapo ehh..
masak ape???uhmm tak taw la arini apa menu....muahahaha...
tp lely nak kc menu air tok korang buke arini..sempat lagi nak try taw..
ess teler! aritu lely try..menjadi taw! dappp emhhhhhhh!

kay bahan2 yg diperlukan, 
ais batu
buah campur dalam tin
isi kelapa
buah nangka sudah masak
susu cair
air gula sirap merah
air gula merah
eskem n keropok (for additional :p)

cara2 :
mesin je ais batu dalam blander :p i gune blander mom..best !
letak buah nangka n isi kelapa dalam mangkuk.
letak ais batu yg da mesin td
letak buah2 campur
tuang susu cair+air gula sirap merah n gula merah semanis yg u ol suka..jgn manis2 tp tak best !
cuck la kopok td..n hias la eskem td...
n jadilah macam ni.......

haaaaaa da siap kan : 
sempoi je kan..mudah sangat kan..
deco la lagi meriah mane pon..mst best !
berbuka puasa lah dengan air ni..uhhhhhh
nyaman..kate org jawe :p
muahahahahahahahaah



selamat mencuba :p
resepi lely yg kedua hee..

5 comments:

izzat tarmizi said...

nasib baik aku duk kat asrama je skang ni... kalau aku ade kat umah, petang ni jugak aku buat

izzat tarmizi said...

nasib bek aku duk asrama skang ni... klu aku de kat umah, petang ni jugak aku buat

LeLy shuhada shaari said...

muahahahaha...g la dewan makan..pnjam blander deme....

khairul rahman said...

tolong postkan ke jb ok..esok saye mahu tempah 10 mangkuk besar! haha...

LeLy shuhada shaari said...

nua nganjeng aku nmpak. haha